Vertaistuki

Vertaistukihenkilö

Hei! Sinulla on mahdollisuus saada tietoa ja itse esittää kysymyksiä minulle, jolla on 20 vuoden kokemus elämästä MS:än kanssa.

Petra Hamnström, luokanopettaja Kullo skola:ssa,
tukihenkilo@neuro-porvoo.fi

Stödperson

Hej! Du har chans att få nyttig information om och svar på sådant du funderat på av mig som har 20 års erfahrenhet av att leva med MS.

Petra Hamnström, llasslärare i Kullo skola,
tukihenkilo@neuro-porvoo.fi
tel. 040 587 4912

Neuroliiton vertaistukijat

Voit halutessasi ottaa yhteyttä myös kehen tahansa Neuroliiton vertaistukijaan.

Vertaistukijat ovat vapaaehtoisia, eri-ikäisiä ihmisiä, jotka ovat koulutettuja tehtäväänsä. He ovat MS-tautia ja harvinaista neurologista sairautta sairastavia henkilöitä tai sairastavien henkilöiden läheisiä. He ovat keskustelukumppaneita, jotka omien kokemustensa pohjalta kuuntelevat, myötäelävät ja kannustavat jaksamaan haastavassa elämäntilanteessa.

Vertaistukijan kanssa voit keskustella luottamuksellisesti puhelimessa tai sähköpostitse, myös nimettömänä.  Neuroliiton sivuilta löydät vertaistukijoiden yhteystiedot ja lyhyet esittelyt. Voit tehdä valintasi itsellesi tärkeiden tekijöiden perusteella. Valitse sopivin vertaistukija iän, sairauden, asuinpaikan tai vaikka elämäntilanteen perusteella, ja ota yhteyttä!